Dag 1 – Slaaaaaap

Zo, de eerste dag in het land waar alles groot is – grote auto’s, grote huizen, grootverpakkingen van ALLES.

Nadat ik gisteravond zo rond 00:00 uur aankwam bij het huis (ja, mijn vlucht had ook nog eens vertraging, echt leuk man), ben ik min of meer gelijk in bed gestort. Een volle dag (lees: 24 uur) op zijn om te reizen is best lang, zegmaar.

Kijk hier dus.
Kijk hier doe ik slapen, dus.

Vanmorgen op tijd uit bed gekomen om te douchen, uit te zoeken hoe ik moest lopen en op tijd bij hetChild Study Center van Yale te zijn. Was nog even zoeken naar de ingang, maar dat maakt ook niemand uit. Dr Helena Rutherford (mijn supervisor voor deze periode) bracht me bij de mevrouw die me door het doolhof van het CSC mee-loodste om mijn eigen Yale-pasje te laten maken. Een eigen pasje! En ja, dat voelt heel stoer.

img_3270
Ziehier, het pasje.

Daarna heeft Helena me een aantal artikelen gegeven, zodat ik uit kon gaan zoeken of er een onderwerp bij zat waar ik een tof research project mee zou kunnen doen. Ook heeft ze me een rondleiding gegeven en hebben we geconstateerd dat ik gewoon rechtdoor moet blijven lopen als ik de weg kwijt ben, aangezien het gebouw min of meer een rondje is.

Daarna heb ik de rest van de dag besteed aan het lezen van artikelen, en een pizza-lunch-lecture (jawel.) gevolgd. Goeie pizza was dat. Nu heb ik zin in pizza. Om vier uur stuurde mijn kamergenootje Rachel me half-en-half naar huis, omdat ik de artikelen uit had, en er – vermoedelijk – nogal moe uitzag. Ik moest maar lekker gaan uitrusten. Nou, okee dan, als het moet…

Maar wacht, er is meer!

Ik heb namelijk ook – heel stoer – boodschappen gedaan! Moet even bijgezegd worden dat het vooral stoer is omdat ik hier dus de weg moet vinden zonder navigatie. Ik maak steeds screenshots van de kaartjes en daar moet ik het mee doen – en ze zijn hier niet heel erg van de straatnaambordjes. Maar ik heb het gevonden! Een echte Stop&Shop! Boodschappen doen is best een ervaring. Alles is hier dus grootverpakking. WIL JE SAP? HIER IS SAP! NEEM DIT SAP! VIJF LITER SAP! JA, JE HEBT ECHT VIJF LITER NODIG! NEE KLEIN IS ER NIET! OF JA, DEZE MINI KAN OOK! MAAR KIJK, HIER IS OOK DE VIJF LITER! – dat zegmaar. En fruit en groente is erg duur, in tegenstelling tot vlees en alles wat ongezond is (iets met obesitas en niet zo heel erg verbaasd). Ik ben toch maar voor de fruitjes gegaan.

De enige echte Stop&Shop.
De enige echte Stop&Shop.

Oh, en nog een leuk weetje: het water ruikt hier naar zwembad. Lang leve de waterfilters.

En nu ga ik lekker Netflixen. Tot ik ga slapen. Nomnomnom.

Okeedoei.

 

3 Comments Add yours

  1. Tante A says:

    Leuk en stoer om te lezen Renate, je doet het echt goed!

    Like

  2. Pom says:

    Hahahahaha, je bent echt hilarisch ❤

    Like

  3. Hello Renate, Here the Netherlands, your grandmoms and granddad, called Cindy. What a pleasure to read your stories about what happened up till now. It is just like feeling very close to each other. All the best and till next time. Love and kisses

    Liked by 1 person

Leave a Reply

