Dag 2 – Lekker rustig

Zo, dag twee y’all!

Okee, eigenlijk heb ik vandaag heel erg weinig gedaan, als in: eigenlijk helemaal niets. Was erg prettig om even rustig bij te komen.

De buurt waar ik nu verblijf, is niet de allerbeste buurt. Ik voel me niet onveilig, maar het is heel anders dan ik gewend ben. Mijn supervisor vertelde me dat New Haven erg arm is, en dat het contrast met de rijke universiteit vrij groot is. Dat is te zien als je hier rondloopt, en dat is ergens heel gek, het is iets dat je eigenlijk niet verwacht als er zo’n prestigieuze universiteit in de stad staat (of eigenlijk de halve stad beslaat).

Mijn keimooie straat.
Mijn keimooie straat.

Trouwens! Niets gedaan. Pshjt. Niets gedaan? Ik heb pizza gehaald! Wat nou niets gedaan, werken voor mijn eten, dát heb ik gedaan! Ik ging pizza halen bij Domino’s, wat op een kwartiertje lopen van hier ligt. Dus ja: wederom heb ik mijn richtingsgevoel en navigatieskills hun vrije loop gelaten. And boy, I’m good. Ik heb dus weer heel cool de weg gevonden, puur door vooraf even op een plaatje te kijken. Heel trots op mij. Was ook een lekkere pizza, trouwens. Alleen echt extreem zout (kun je nagaan hoe zout, wij Den Bakjes zijn nog in staat gewoon het zoutpotje leeg te likken).

El Pizza.
El Pizza (excuses voor de prutfoto).

Onderweg naar mijn pizza, heb ik overigens wel iets nieuws geleerd.  Zie je, ik had vrolijk geroepen dat ik hier een fiets zou kunnen fixen, zodat ik kon fietsen van en naar Yale. Ik heb hier nu een beetje rondgelopen, en nu denk ik: mm-mm. Nope. Nope nope nope. Noperdienope. Ik dacht: ik heb in Griekenland op het equivalent van een N-weg gefietst, dit kan ik wel. Grappig genoeg, als ik hier loop, denk ik: Nah, no thanks. I actually like the whole living-thing. De agenten van Wegmisbruikers zouden hier waarschijnlijk gaan huilen van geluk, zegmaar. Ik hou het wel bij lopen en de bus.

Op de weg terug moest ik langs een groepje niet-witte mensen, waarvan er eentje naar een ander riep: Yo, that’s something only white people do! Stilletjes in mijn hoofd doe ik alsof dat een compliment was. Voel je vrij om suggesties te doen over wat het compliment dan was. Dat is vast ook iets dat alleen witte mensen doen.

Dus dat. Ik ga voor de grap mijn tanden maar eens poetsen, denk ik.

Oh, en morgen ga ik naar IKEA 😀

En mijn huis voor de rest van de tijd hier is ook bevestigd, en daar ga ik dinsdag heen!

Nougoed, dat was het dus echt. Goeiemorgen vast!

Leedur.

 

 

2 Comments Add yours

  1. Pom says:

    Woaaah meisje, goed bezig! Pizza en een huis… Wouw! XXXX

    Like

    1. Renate says:

      I KNOW RAIT! WHAT COULD YOU POSSIBLY NEED MOREEEE?!

      Like

Leave a Reply

